WTF!? What's The Formula Podcast

Championing Racial Progress and Financial Empowerment in Honor of MLK

February 06, 2024 Ernest Moss Season 1 Episode 2
WTF!? What's The Formula Podcast
Championing Racial Progress and Financial Empowerment in Honor of MLK
WTF!? What's The Formula Podcast
Become a supporter of the show!
Starting at $3/month
Support
Show Notes Transcript Chapter Markers

As we gather to honor the legacy of Martin Luther King Jr., we find ourselves deep in conversation about the strides towards equality and the work that remains. Join us for a heartfelt journey through personal experiences with racism and how understanding our history can shape a brighter future, without being trapped by the past. We take a moment to appreciate how holidays like MLK Day offer a chance to strengthen family bonds and educate the younger generations about the extraordinary lives of leaders like King, whose dreams continue to inspire an inclusive society.

This episode takes a closer look at MLK's enduring influence on our aspirations, especially within the realm of parenting and fostering generational wealth in the African American community. We celebrate the advancements since King's era, proudly noting the increased financial success among African Americans. Creating an environment where our children can dream without limits is essential, and we discuss how setting a positive example can help pave their way. Financial education becomes a beacon of empowerment, aligning with MLK's vision that we carry in every aspect of life.

We wrap up our discussion by diving into the potent force of positive affirmations and the self-discipline they require. From personal anecdotes, we explore how 'I am' statements can rewire our subconscious and set the stage for triumph before we drift to sleep. At the WTF Academy, we mentor young minds to embrace a mindset of success, sharing the formula for winning in life that goes beyond what's taught in traditional classrooms. So, plug in your headphones and let's embark on an uplifting journey that recharges your self-belief and primes you for action in the spirit of MLK's transformative dream.

It's the WTF Podcast!

Back to the show!

Free books and coaching sessions.

Support the show
Speaker 1:

I mean it's coming, Okay, there we go.

Speaker 2:

Hey, what's up? Hey, I'm gonna tell you.

Speaker 1:

Happy MLK, it's a holiday.

Speaker 2:

Beautiful Monday. Every day is good that you ain't gotta go in to work to a place that you ain't trying to go to man Never mind. But yeah, and if y'all haven't saw our new website, our rebranded website, go ahead and check out this banner right below us. Go ahead and visit WTFMAMAcom. I think you'll be pretty impressed by the upgrades that we have made. Me and E just kind of tap it in in two or three days. So if there's a few errors, we're just a two man show, but hopefully y'all get some value from it. I know you will, and I'll just give us some feedback in the comments and let us know what you think about it.

Speaker 1:

Yeah, let us know, y'all, Let us know. We definitely want all the feedback because we putting in this work getting everything set up. Give me one second. I'm getting logged in to everything. You all you know how this goes with this technology. Share this out to you all. You know all y'all off work well, most of y'all off work, and you ain't doing nothing else. Go on and hit us up and jump on this live with us.

Speaker 2:

Yeah, today is the perfect day, with most parents off and most of the kids are off. Or is this a school day off too, for kids, right, yeah, cool, cool. So, yeah, most of the kids off too. Parents, this is a great time for y'all to bond with y'all's young teens, you know. Sit them down, watch lives like this, watch content like this and share the experience. So both of you are growing and absorbing similar knowledge to where you all can be more on the same page than what you were if you're just sitting down watching drama movies and, you know, just scrolling on your phone on social media and not actively trying to improve yourself. So, hey, use this time, where you all are rarely in the house together at the same time all day, to really improve yourself and to really build your relationship.

Speaker 1:

Oh man, I couldn't have said it any better, bro. So yeah, we got a heck of a topic. You are MLK. I know everyone has their own personal. You know thoughts behind Martin Luther King Jr and how he was assassinated. He didn't just die, he was murdered. So we gotta make sure that we say it correctly. But he would have been 95 years old today and it's finally recognized as a national holiday, same as Juneteenth. So we're making a lot of progress, you all, and are things exactly how we want them to know? Is there still racism going on? Yes, is there still? I mean yes, all of that is happening. And I'll speak personally that I've dealt with racism from blacks and whites, and it's because I'm biracial. So for the whites I was too dark, for the blacks I was too light and I got jokes from both sides and got humiliated, ridiculed by the adults. And light skins soft dudes is light skin. You know how the house Negroes versus the field Negroes, and you was a house and man. I went through all that mulattoes and mutts and, like man, I literally never met my grandparents on my mom's side because I was too dark. My blood, my mama's mama, not three, four generations, my mama's mama and daddy did not accept us and actually I got a story about that. My brother up under me is even darker than I am, which you know. I'm not that dark, he's darker. The last time we visited our grandparents I was like three and he was one and they said I was light skinned enough but he was too dark to be in their house and that was the last time my mom ever had us around them. She didn't believe in racism. She didn't believe in any of that. We were all her babies and she had all boys. But we grew up with this and so these are some of the things that Martin Luther King fought against, where we could all be together one day and we can all do things together. And we've made so much progress. You all, like I wanna tell people and it hurts me when we talk about slavery and we talk about a lot of the injustices from the past and I'm like I get it, but we gotta be able to move past that A lot of people haven't dealt with that pain and that hurt and they still hurt from it and I'm like man, it's been so much progress that happened since then. What are we truly focused on? Or we focused on the progress or we focused on the fact that these injustices happened because they did? Again, I'm not saying they didn't, they did and they still continue to happen from time to time. There's definitely injustice in the world, and it's not just against blacks, it's not. It's against Native Americans, it's against Indians, it's against Asians, it's just that's the world that we live in. It's against the Jewish community, like man. This stuff has been going on from pretty much the beginning of time, when we were separated. What was that? What, dmitri? You know you're more biblical than I am what was it when they changed all the languages? And it's a story.

Speaker 2:

That was the Tower of Babel store. I believe when yeah, and they separated us and, yeah, I don't know the true details of it, but I know, around the time of Nimrod and when they were building the Tower of Babel, they mixed up all the tongues of the people, as they called it, and dispersed us across the land. But, yeah, we all.

Speaker 1:

And every since then it's been a thing called racism and biasness and prejudice, like that's just part of the world we live in. And again, it's not to minimize what we went through, but it's to say, man, there's so much greatness that we could focus our energy on that man, we can do far more than we've done now and I got some stats to share with you all. I'm a past sister, dmitri, real quick, but I have some stats to share with you all about some of the progressions that we've made up to this point. So, and if you have any stories that you wanna share, please jump in the chats, hit the subscribe button, hit the like button. If you're on YouTube, any of the social medias, share this out with your people. We're just having a conversation, you all, between two men that grew up in different generations, and my guy, coach Dmitri, is in the South-South, even though Missouri is still the South. But you down there, you know where a lot of this took place with MLK, so no pressure on you.

Speaker 2:

But oh, no, no, I mean, I'll be the first to tell you and you know E I'm pretty sure I've mentioned this before, but I'm not much of a historian but what I will do is show you all just kind of like switch up the conversation to a more. I'm more of a structure, even can shoot from the hip all day, and that's his gift Me. My mind is so everywhere. Let me go ahead and share my screen so we could kind of dig into some points and really show off the new website that we've constructed. So can you see this? E? Can you see this? Yes, sir, All right, sweet, yeah, yeah, yeah, so this is the blog portion of our website. Yeah, it's WTFMAcom. So, yeah, go ahead and check it out. Let us know what you think in the comments below. But, yeah, so this is our blog post. So every week we're gonna be launching some value emails, slash blog posts on the website to be able to start some conversations, give you all some action items to think about and just to make some connections with real world current events and make it something that you know it's not tedious but you can really get some value from it in a short period of time. As you see, this is it. It's not a whole lot, but I just wanna kind of, you know, touch a few points right here, since we are talking about MLK today, so dreaming big for our team. So, yeah, definitely wanna reflect on some of the values that MLK had so we can apply those to be able to help our teams out. So MLK's legacy. So I have a dream speech. It's not about a civil rights movement only, but it's a timeless message about hope and inspiration. Right, so, as parents, how can we use his words to motivate our teams to dream big and work hard for their goals? Right, it's all about what we can do as parents. Oftentimes, parents are like, okay, our team ain't doing this, or you know they're not. You know, listening to my example, but what are you doing? As an example? Like you can't just say, hey, do what I say and not as I do. Parents, right, like we're working with and dealing with teams who are exposed to a lot more than what we were exposed to at that age. So their mindset is a lot more elevated. They are aware that life is more than what you're telling them. It is so, if you're not at least walking the walk that you want them to walk leading by example, then you can expect them to really respect your authority at that age, even though they should. We all know how we were as teams hardheaded. I know I was. I mean, he was probably a saint, I'm sure he was man, but but you know I was definitely hardheaded man and you know, even though you know it did take some reprimanding from my you know parents, and at the end of the day I still respected the instruction that they were giving me, simply because you know they did take the path that they wanted me to take, even though I may not have, you know, wanted to go that full way all the way. So what I'm saying is, if you see that you have a dream for your child, a vision that you want your child to go in, you can't just tell them to do it. Walk the walk with them, both of y'all. Hop on a call with me and E, feel free to scroll down at the bottom of this website and contact us. Give us your you know name, email and you know what you're dealing with, and also feel free to book a 30 minute session with Mr WTF himself. So yeah, I don't. I don't want to talk too much of it. But that's just one point I want to make and I'm going to hand pass it over to Mr WTF.

Speaker 1:

Hey, man, I love it, man. So appreciate that, bro. And what we're doing is part of the dream. Like people don't understand that, like what we're doing is literally part of Martin Luther King Junior's dream is we're helping young people, we're uplifting people, we're showing people like these signs back here that I am love, I am wealth, I am healthy, I am success. He wanted us to learn that and I pulled up a stat man because I want to really bring some blessings to this, just like you just did, because you know I like to look at finances. And right now, blacks in America make up 14% of the population and these are not my stats, these are actually stats from AI and yet of the millionaires in the United States, and there's 21 million millionaires Think about that 21 million millionaires we make up 8% of that population. 8% of the millionaires in the United States are black and our population is only 14%. I don't know about you, but back in Kings Day, those numbers weren't nowhere near that. We made so much progress you all Like it's really gotten. Hey, Lousha, I see you out there, queen. We made so much progress in this world to world. Now we got actual black billionaires. Like who king didn't even think about that. I mean, we were fighting to be able to drink at water falses back in Kings Day, Like that's how much progress we made as a people. Why? Because we continue to fight the good fight, we continue to push forward and we're the greatest, the greatest. Now, I'm biased, you all. So I know that the Native Americans will say they're the greatest, the Koreans and they're supposed to, they're supposed to. But we are the greatest people on this earth. We've been through so much Hoses put on us, Hanging dogs, all of that. And right now, let me make sure I get this number correct, Because I believe it's one point right now, there are roughly 1.76 million millionaires that are black in the United States, 1.7 million of us man look, I'm about to be on that list, real soon. But think about it, think of how great that is. And I'm telling you there was not. I chat GPT can't even give me the stats of the 60s of who were millionaires black millionaires. They said, well, we can't find that information because it didn't exist. It didn't exist. And if there were millionaires back then and I believe they were in the United States it wasn't a lot, you all. Right now we have billionaires that are black, not because they came from a rich family. Like most millionaires, they inherit the money from the parents. Most of us get it out the mud. You get it out the mud and become a billionaire man. What's going to happen in 20 years when these billionaires and this 1.76 million black millionaires we have have children and they teach them about finances and they teach them about how to keep the legacy going forward and we start to create old money? Now this is King's dream coming to fruition. This is what he wanted and a lot of people don't realize this, because I've studied this is that he became more of a problem once the civil rights movement turned into a financial movement and they started talking about changing the finances and they said wait a minute. Now it was okay, you trying to fight for rights to drink out of faucet and to sit in the front seat and things like that, but now you actually trying to bring these people together and get some money too. Oh, no, yeah, we can't do that, we can't deal with that, because now you you messing with the bottom line and if you know what America is being built off of it's capitalism.

Speaker 2:

Let me ask you something, man.

Speaker 1:

Yes, sir.

Speaker 2:

So I'm of the opinion that maybe the reason why there are more black people of wealth and black millionaires, more specifically, as a percentage of the total population, I think that that has been attributed to, you know, us being privy to the different resources that's out there, technology kind of leveling the playing field also because we've always been capable of, you know, of creating things of value. But I want to ask you, like what is something, like what do you think that? Why do you think more people of color have started to become millionaires Over the past few decades? Like what are some things that we can kind of pull from that so we could apply those characteristics and values to our life?

Speaker 1:

Bro, you got to understand the timing. A lot of people don't realize, man, that 50 years ago women didn't have rights to vote. 60 years like we've progressed. I mean, fear was was the big one after slavery went from physical bondage to mental bondage and they had us in mental bondage for a long time. And then different presidents, different rules, they it was strategic to keep us down. But one thing about us is we are the cream of the crop, as I stated earlier, and the cream will always rise to the top, I don't care how much you try to hold it down. We are because we come from kings and queens. It's part of our ancestry, bro. Like they cannot keep with what, who's the fastest, who's the strongest, who's the most brilliant, who's created more things? They didn't give us the credit for all the stuff we created. And now, with technology being the even playing field, technology don't see black or white, it sees binaries. That's one and zero, either on or off. And once we moved into this technology, technological field, then now things became even. Now it's not about race as much as it was. And a lot of these old folks dying off, a lot of these old slave masters, these baby boomers that dying off. They're losing control. And you millennials came with a whole different breed, the gen Xers like me, we fought to survive. We want, we didn't want to suffer, we weren't about the slave thing. We came up in the NWA era, you know, the gang were like we were fighting, like now y'all came with this brain, like wait a minute, we bought it. Y'all came on a whole nother level. The millennials like now, we looking at things differently now, and these zoomers, man, look, it's progression, bro, and that's God. You cannot once, you can't remove God, because that would be removing us. You cannot do it. He lives through us. It's a part of who we are. And we came into the realization that, yeah, why we did go through that slavery. We went through these hard times. It's time to move forward, to make sure we don't go through that again. And then here's the funny part is the white folks I don't even like to say white folks the rich folks, the ones in power, they saw a different enemy. They said these blacks, they cool, these people coming from overseas coming with it. So now we're struggling for power because and I don't wanna get too raised, focused on this, because it's deep bro We'll probably have to talk about this off this camera because I don't wanna offend anybody, but the whole point is we continue to fight the good fight. We continue to push forward, we continue to network with people like Losha, who turned me on to Decatur, we indicator, helping uplift the youth, just like. This whole program is all about learning the formula to be successful with adulting and moving forward and investing and doing different things. With crypto, like you teach a lot and things like that and learning things to really allow ourselves. Man, we that's the crazy part we went from whips and chains to whips and chains. Like bro, we take the worst and make it something amazing. And they like how the hell are they doing this? How the hell were they in the cotton field singing songs, working on them skills so they can get in the NBA? They can get in. Hey, how did they? Cause you cannot hold us down, man. It's impossible, and that's why we here with the WTF I'm always bring it back because we're showing these young people, because we do, we'll work with anybody. But up to this point, we definitely have been focused on the less fortunate, the minorities, more than anything, and what we're doing is showing them that you are great. Why? Why are you great? You are great without doing nothing because your God is great. I'm gonna say this real quick and I'm gonna pass it to you to meet you, cause I know you chomping at the bit. We are such winners Like let me paint this picture for you all. We are such winners. We came out the gate winning. And when I say came out the gate winning, I mean came up out of your daddy's testicles winning. Why? Because you were a glob of a billion sperm and you was that one that ran to that egg and said I'm gonna get it. And you won out the gate and that's why you so great right now. There's nothing we can't do. We came out winning and God said man six, yeet first the kingdom of heaven. I'm gonna give you everything else. Jesus said y'all, the worst of you gonna do better than me. And he held, he raised the dead. It ain't nothing we can't do, and that's what we teach here at the WTO.

Speaker 2:

Oh man, boy, a y'all here, that passion out there is no way I'm gonna, I'm gonna just talk to y'all from from this point. So we close out, cuz I Like we have to bring the energy to a calm clothes because if we close right now, y'all would just lose it. Y'all need some type of transition because that was straight heat. But but not everything you said, man, and how you said it is why they should be visiting the website to see that speech that you did on p2p stage and at the love and action hate man. Go to WTF M a calm right here right now and go ahead and check out those videos on my god Big E coach E. Now this is just a sample. Like we just do this for y'all, but a E charges a nice hefty feed, the blessed stages, so go ahead and check out some of his work. But, um, but yeah, y'all some of this. So behind his head, you'll see I am inspired, I am love, I am wealth, I am success and broke like. I'm gonna just be straight up, like when, when you suggested that I start saying that I am like, just like that I've been, you know that were intentional again, I've been intentional about, you know, just saying positive things about myself. I am well, things that I want, you know, because we always say I can't this or I don't want to or I Don't feel is those negative affirmations Are working against us. So we can't say that we want better in our life and we're speaking worse over our life. So those I am, you know, that's, that is the, the affirmation that I feel like everybody should at least adopt For a short period of time, just to test it out, because it really changes your whole psyche about how you feel about yourself. You'll walk around with your chest out, shoulders back, and it's something simple, y'all and is, you know, and it's something that you should be doing, because if you feel like you and if you say that you love yourself, you should be speaking life into yourself, right, and not not death. Because we always say here on these Webinars and podcasts always tell y'all life and death is in the power of the tongue and you know those who speak it will eat the fruit thereof, you know. So you have to make sure that you're, you know, speaking life over yourself, and those affirmations are a good way to do that. You'll start seeing little changes happening over the course of time, but I be always says you got to stick to the big D, that discipline. You know you must be disciplined because if you think it's like a magic trick and you're just gonna say it a day, two days a week, I mean like you may see something and after like a week, but the point is not to see the results quickly, is to create those habits of Discipline so that way that can carry you through any situation that you're going through. And that's something that, um, you know that I've really found a lot of value and just a small tweaks in life, that I am wealth, I am peace, I am love.

Speaker 1:

So appreciate that, coach, you know the Superbar bro like that's, that's your guide and that's what people don't understand. When you create these daily habits, it takes time because you've been having daily habits of talking bad on yourself, go on the bed thinking about the worst of the day, how messed up the day was and how messed up the next day gonna be. I gotta get up, I gotta do this, I gotta go to this job. You go to sleep with that on your mind, you telling yourself conscious Prepare me for the worst. And what I ask everyone is before you go to sleep, see yourself at your best, not what you have, but what you want. Do you want to be loved? Do you want to be healthy? Do you want to be great? Then plant that seed in your mind right before you go to sleep, and Preferably all day, but at least right before you go to sleep. Plant that in your mind and make this a habit every day. Set an alarm as you, as you're going down from beta and you're getting into that alpha state and you're about to hit theta and now you're in that subconscious with your brain waves. You can literally reprogram yourself with these I am statements. And if you look throughout the Bible, you look throughout the Quran. You look at whatever you looking at the Torah, what I don't care, what it is. God said I am that I am. Now replace that that with whatever you want. I am, I am perfect health, I am inspired. People tell me all the time I'm, I'm, I'm spiritual. Are you inspired? Are you in spirit? That's what the word means in spirit. So you spiritual, for real or not? So now we're saying that your spiritual create a ritual, which is part of that word too, and one of the rituals is saying I am throughout the day. King David said be still and know that I am God, like I am. Think about that statement you are, and how great that is, because whatever you declare Because this is more than the affirmations this is a declaration. This is you declaring who you are and utilizing the power that you have. It's not outside of you, it's all within you, and when you get those I ams in place and you keep chopping at the wood, as coach Dmitri say. Chopping at the wood because we built up our lives with all of these bad habits and we're on autopilot 95% of the time and we say things we don't even think about. We say things that are so negative and we make declarations over ourselves, that you have to get out there and really understand that your words are powerful, because in the beginning was the word and the word was with God and the word was God. The word was God. Did you hear what? The word? Not the ghost in the sky, not this red goat with the man, the word, the word was God. And what I'm saying is utilize your words right now. I don't care what you've been through, I don't care what your education is, I don't care how much debt you got. You start utilizing your words right now. Things are going to happen so organically. We make the mistakes because we put too much logic in life. We so brainiac that we got to figure out how to do it. No, just say it's done. Now you're going to have to take action, but the very first action you take is by seeing it, because if you don't see yourself winning, you will not win. You will not talk that if you don't see yourself winning, or even if you winning looks weird. Even if you see it and you like that, don't that, don't that don't fit in my world. I don't know nobody like that. It ain't going to happen because you don't believe it goes back to the BS, as we always talk about here at the WTF. What we work on with our young people is that BF, because if you don't believe in yourself, then none of this is going to work. It's just one. But hey, back to MLK. I love MLK and his movement and what the changes he brought about. And you got to realize something you all it's only been a handful of people that made great, great changes in this world. Most people are just ordinary folks. It's the extra, the extra with the ordinary extraordinary that makes the changes not the ordinary. And we're going to need ordinaries because we need workers to. But let me be quiet, man. Take us out to meet you. Man. You know I talk about this all day because this, this is in my heart, is not scripted. I don't have no notes. The only notes I had was those stats on money that I have. But this is coming from me. Anybody that knows me, they know where this come from and it could be at the gym, at the gas station. You can get it.

Speaker 2:

And that's why you are a great visionary, a great leader here at the WTF Academy and y'all and wouldn't you want your team, who is struggling for motivation, inspiration, guidance and support? Hey, they can get all that at the WTF Academy, being led by coach E and coach Dimitri, yours truly. So, yes, I hope y'all enjoy this extra live that we did. We're going to have another one on Wednesday, so this was just something extra just to kick out. We call it positivity and just something to think about, kind of dipping back in the past before we spring forward into the future and make some really, really big moves. So, yes, we'll see all Wednesday, and I always remember WTF not only means what's the formula, but it also stands for our mantra, which is winning. Takes focus, all right, stay focused, keep on winning peace.

MLK's Impact and Progress Made
MLK's Legacy and Creating Black Wealth
Power of Affirmations and Self-Declaration
Believing in Yourself and Taking Action