Terningernes Tilståelser
Thomas og Morten har spillet rollespil i henholdsvis 30+ og 25+ år og i denne podcast deler de historier, erfaringer og minder fra bordet.
Hver uge tager vi et nyt emne fra rollespillets verden op, nørder igennem regler, fortællinger og spiloplevelser, og deler tips og sjove anekdoter fra vores mange år i hobbyen.
☕ Vil du støtte os?
Find os på Buy Me a Coffee :
https://buymeacoffee.com/terningernes
📸 Følg os også på Instagram: terningernes_tilstaaelser
Terningernes Tilståelser
At Rollespille'e? Stemmeføring? Mimik?
Use Left/Right to seek, Home/End to jump to start or end. Hold shift to jump forward or backward.
I dette afsnit kigger Thomas og Morten på hvordan vi Rollerspiller.
Skal vi bruge en anden stemme? Et Kropssprog? Mimik?
Sbang.
SPEAKER_01Vi har jo spillet rolesple i mange år. Altså vi var teenager faktisk. Og igen tiderne, der har jo faktisk udviklet på spiller. Og spille meget forskelligt. Enten fæsker, der er meget. Det er genkendet. Og andre gange bruger vi meget med mig, når vi sidder ved bord og sådan. Men mange gange så sidder vi egentlig også bare og. Hyggespill. Taller som med vores egen stemme og sådan der. Har du sådan overvejet, hvorfor vi gør det, hvornår vi gør det, og hvor svært det kan være for nogle at gøre.
SPEAKER_00Nej, det har jeg faktisk ikke rigtigt sådan. Jeg. Følgelig ved jeg godt lidt, at vi måske skal snakke lidt nu ikke også. Men før det har jeg faktisk aldrig rigtig sådan tænkt aktivt over det. Jeg har måske bare sådan valgt at tænke, det er noget man. Det er noget, man burde gøre. Men om det er rigtigt, det må man jo så se.
SPEAKER_01Jeg tænker også nogle gange på, at nu er det meget svængde, så jeg end det, hvad man gør. Det kan være afhængig af hvordan man sidder ved sådan ting. Nu er ikke at jeg skal start helt diskussioner på det samme. Men vi tror, vi har jo lidt den. Luksus nu helt professionligt. Men vi har jo også alt til det derma i det unge dag, hvis du skud det. Det lærte man jo lidt det her med. Den her barrière, meng er det i år et år lidt højt, hvis man gør det i kræft af noget. Der skaldt skuespill og sådan ikke. Og vi lærte nogle sjove øvelse. Og mind jeg bare ikke gang og løg og lege mange gange, ikke så synes jeg stadig, man filde med i rygsækken der. Ik tror, vi skal nødt til og diskutere, hvad lærer vi da vi kig til rama, fordi det er jo sket helt andet boldkade. Og det er jo heller ikke fordi nogle af nog måde af store skuespillet. Men jeg synes bare, det var en interessant tank. Om vi ikke skulle prøve at grave lidt ned i hvordan hvor det er. Så hvis jeg skal rigtig fællet og bare spærkold over dig fra start af. Når du setter der ned. Nu er det game master, lag starte der, ikke. Og du finder på en NPC, bestænder du da så aktivt for. Om han skal have noget med mick og noget værk, eller er det sådan noget, du finder på ved bordet, eller er det sådan blanding.
SPEAKER_00Det er nok lidt en blanding. Altså det. Det er nok sådan 30-70% af det. Det sker ved bordet. Og de sidste 30-40% der tilbage, jamen. Det er måske sådan i forberedelsesfasen. Jeg kan have en lille svag idé om hvad der kunne være godt til den her, hvis jeg gerne vil lægge noget stemme på, eller hvis jeg vil lægge noget mimik på den karakter. Men meget af det. Det bliver sådan rigtig først afført. Nather og spiller.
SPEAKER_01Jeg tror netter for nogle. Og på nogle punkter kan det også være svært for mig selv. Det her med faktisk et er at finde på det. Og jeg synes, som du siger. Jeg synes, at nogle gange da jeg selv planlægger det, så har jeg allerede lidt stemet i hovedet. Det er lidt så man læser en bog. Så. I hvert fald, når jeg læser en bog, må heller sig. Så kan jeg høre stemmer i mit hoved på de forskellige karakterer. Men det er egentlig sjovt ikke, fordi læser jeg båden den ene dag og læser på den anden dag, så kan du nogle gange med stemmer og nogle gange udstemmer, så der er også lidt. Hvad for en energi har jeg i mig den dag eller. Men når man så sidder der og finder på den, så samt sagt, så kan man nogle gange høre eller mærke den der stemme det samme. Og andre gange er det riggok, så kommer der på bordet. Men hvad er det så, der gør, at du beslutter dig for at lægge noget ekstra med i den her NPC. Nu ser vi da som sagt som game og så side af. Fordi at hvis jeg lige skal sparke ind med et par personlige tanker der. For mig det ligger der masser af overvejelse i det. Eller ikke masser, men der ligger lidt overvejelse i det, fordi jeg har slet. Hvis jeg nu begynder at køre den her NPS på en bestemt måde, så føler jeg også, at jeg skal go midt bed. Fordi at så er der genkendsen ved den idé ikke, at ham her, han snakker så ikke Søndervige møde ham, så må jeg ikke længere introducere karakteren, så kan I høre det med det samme, jeg snakker. Og den del synes jeg super fedt. Men det betyder også bare, at jeg ved også, at jeg skal have energien til det her. Nu lyder jeg som gammand eller sam, jeg siger det. Men jeg synes jo nogle dage kan man bare have, hvor man så lidt. Det overger jeg ikke. Hvordan har du det der? Eller du bare altid sprængfulde energi.
SPEAKER_00Altså jeg er jo ældre end dig. Men jeg tror faktisk, jeg vore den påsterne og sige, at jeg nok føler, jeg generelt har meregi. N mange andre. Når det sådan går i gang. Jeg stået på den måde. For mig er det meget naturligt. Altså for mig er virkelig det måde forkert. Ik at have stemmer. Jeg kan rigtig godt forstå det, du siger med din grund til, at der skal være noget genkendelsesværd i det. At man bare sådan kan høre på accenten, at det er at det sønjöske dør eller pludselig går i gang med at snakke altså. Det kan jeg fint forstå, altså. Og jeg tror også, at det er lidt, jeg også selv har i det, altså. Jeg. Jeg vil til en hver tid foretrækker og have nogle stemmer på det, altså. Men det der så til gengæld er i det, og det. Det skal ikke lyde negativt nødvendigvis da. Men det kræver også for mig. At rest af holdet er med på det. Altså. Hvis. Hvis jeg sidder og koncentrer mig størmer. Og spillerne ikke nødvendigvis gør det. Altså, og måske slet der, gør det. Så afbliver den det ved mig. Altså, så begynder jeg sådan at mistet lidt. Jeg vil ikke sige lysten, men jeg skulle i hvert fald rigtig meget ned for bludet så. Altså, og holder den sådan lidt mere til det niveau, spillerne er på.
SPEAKER_01Det kan jeg bare rigtigt godt følge i det der. For jeg tror, jeg har været lidt ind på det før i forhold til lignende ting, ikke det her med. Man får energi af boret på en eller anden måde. Nu bruger den der lidt helt medi helt, ikke. Men altså, man skal føle, der er noget penge. Og jeg tror, jeg har sagt det før det her med, at der er nogen borer, hvor man ligger, ikke vilde, men hvor man automat ligger med at bruge i den med andre. Fordi man ved bare måske, at der ser noget med bord, man bare virkelig harmonet godt med. Nogle gange kan der også være noget internt, ikke. Altså vi to her nok en del intern humor og sådan ting. Og jeg synes også nogle gange, at så kan man godt mærke, at når vi sidder og penge et eller andet, så er det fordi, at det er lige en bølgelængde, der fang os to, ikke. Og som forhåbent så også spænder af på resten af boret. Ligom at nu er jo GM i eksemplet her, ikke, så har også nogle bølglængder med de andre spiller, hvor I så kan fange noget penge point på, ikke. Og det er jo rent, at det smitter sådan lidt af, hvis den her. Men hvis vi alle sammen sidder bare 100% motoren hele tiden, ikke, så kan det være svært. Jeg synes, at jeg har svære ved at forbruge den her ingen to the bed, når jeg er spiller, fordi der har jeg så lidt, så skal jeg klar ind og gøre det hele tiden. Altså. Hvis jeg vælger og sige. Min karakter taler med schengen changer, eller hvad det må være, eller har en bestemt måde at udtage nogle forskellige ord på, eller har et bestemt krops, jeg synes. Jeg synes, det er min. Det er en af mine sværheder, fordi jeg kan bære lige det som game master, fordi så kan jeg segmenter det op, og gøre det lidt mere karkært. Jeg har jeg har i gamle af, der har spillt nogle karakterer, hvor jeg er ligesom komt to the bed, kan man sige. Og jeg har sådan en fornemmelse af på et eller spunkt, jeg må også bare træt af det. Det kommer på fandet på, hvad for en personer, eller hvad en stemme, eller stemme føring eller ting og så er man ligesom lander på ikke. Fordi at jeg har meget med, og det kan ske også bare, når jeg snakker normalt. Hvis jeg begynder at blive træt af at høre mig selv sige noget, om det er den måden, jeg gør det på, eller bare det, jeg siger. Men så mister hele lyssen. Så kider jeg simpelthen ikke mere. Og jeg har et handikår, men jeg kan godt blive træt af at høre på mig selv. Så der synes jeg det fedt, når jeg er game, fordi så har man sådan forskellige roller, man ligger sig i. Så du ikke få meget af det samme helsen. Så det kunne ikke kede mig. Jeg ved ikke om det lydergant at sige, men jeg er. Fordi det er med mig selv, der kommer til at kede mig, hvis det giver mening ikke. Og jeg synes det er pissegt, hvis der særlig en anden vord og bare fulde gatiner og den samme stemme, holdning, hvad det nu måtte, hele vejen igennem. Der er lidt mere til, jeg kan godt lide at gøre det. Jeg er game master. Og så er det også. Nu gan man det måske også bare lidt mere forbinder lidt børn. Eller karakterer man godt vil have, at spillerne skal lægge lidt mere mærke. Hvis det kan det. Hvordan? Og jeg synes egentlig også min observation er, at du gør det også mere som G, men du gør det som spiller. Men det ved jeg ikke, hvordan du selv føler det.
SPEAKER_00Det synes jeg er. Det er ikke helt ligeside faktisk. Jeg er føler faktisk, at jeg gør det ret meget. Som spiller også. Men igen, så er det meget afhængigt af hvem jeg spiller sammen med. Fordi. Hvis jeg sidder og. Og sådan. For mig er det meget naturligt, ligesom at gå over i rollen og så være den rolle. Men hvis jeg så spiller med. Hvis de andre folk på. Ik har fundet deres dem. Eller det steder vælger, ikke at lave en stemme. Det er selvfølgelig i år. Hvis der er nogen der. Der sidder med. Et afstet grob. Hvis vi nu bare går i den bold og også her nu med det samme. For mig er der faktisk. Erligt talt ikke noget er mere demotiverende end der. Der er ved bordet. Der næsten ligger mere, altså. Det kan sagtens være. At det er behagligt for vedkommende, men for mig er det også bare et signal, der bliver sendt over om, at. Fra min gamle dags opdragelse med allerede sådan i Folkeskolen, der sidder du ikke. Altså, så. Og det gent, hvad det ligesom. Altså, det skender jo signaler. Det stender signaler om, at det her givet egentlig. Eller sådan sådan noget. Så. Så derfor er det meget vigtigt for mig i hvert fald, at hvis jeg skal køre dem som spiller, som jeg godt kan lide at gøre. Så vil jeg i hvert fald også gerne have, at de andre også. Hvis jeg så har sådan eksempler på bruger med de andre spillere, de forstår med at snakke som dig selv. De bruger de typiske vinger, som de også bruger som deres normale personer. Altså. Så. Hvis vi nu siger eksemplet er, jeg sidder og spiller med dig i morten. Det er begge to spiller, der er andet DM, der holder styret på os. Jeg har come met, som du siger, og jeg spiller den her rolle her. Hvis du så sidder og spiller din karakterer, men du sidder og fyre de samme termer af som morten gør. Altså, vi har jo alt sammen. Nå den måder, vi godt kan lide at udtrykket os på, eller som i hvert fald er naturligt for os at udtrykker på. Og hvis jeg så kan mærke, at mange af de her ting her, som din flamingokarakterer derover og siger. Egentlig bare er morten ord, så falder den flat over mig. Og så kan det godt være, at jeg bliver ved lidt og prøver på sådan at spille min karakterer, også bare for sådan noget håb på, at kan jeg lige se, om jeg kan log i det varme vand, så du lige sådan kan prøve at se, at jeg så swimmingpoolen er så egentlig dejlig at være i. Men du bliver bare inde ved så bekant. Jamen, så stopper jeg et eller andetspunkt med at prøve på at lokke dig i. Giv det mening?
SPEAKER_01Jamen det? Og det åbner egentlig lidt op for et spørgsmål. Vi måske skal prøve at angri, for måske er på det mere strukt, på snakken her så. Nu snakker vi meget om stemme og måske også lidt kropsprog, så det kan egentlig være, vi skal prøve at få defineret. Hvad vil det egentlig sige, og du prøver et skuspillet. Så hvad vil det sige og skuespillet sin karakter? Fordi at jeg synes, der kan være mange aspekter i det, hvis jeg skal starte ikke, fordi. Der er rigtig nok, der kan være noget stemmenføring. Et er at lave sit stem om du. Altså. Vi kan snakke ind, at så snakker jeg en højre tum, eller en dyber. Det er jo bare noget rent pitch. Men er det bare der, vi starter, eller er det også måden, vi taler på. Altså går vi mere over lyder anderledes, eller teller lidt hurtigt. Hvad det nu kan være. Læger vi na accent år, eller er det bare en helt normal accent, fordi man hørder. Altså er det sådan en ting, fordi det er sådan stemmen af det. Så er der kropsprøj. Og det er rigtig nok, hvis der bare sædger og lænder tilbage. Og jeg tror, det kommer helt naturligt man lidt tilbage, hvis man kunne hører det også. Men jeg tror, det kommer sådan helt naturligt. At hvis man er sådan lidt afslappet tilbage, så vil det også blød over i måde, man snakker på, ikke. Og så kan du have ret, så er det måske en forkeret energi, man får sådan der sted. Jeg synes. Og det kan du lige svar på, om det er jo mene. Jeg synes, det er færdigt folk, der sidder og tjæller med bordet og hygger så lidt. Men når man så på, så synes jeg også, så lænder man så ligesom i overbordet, eller hvordan man nu gør det ikke? Og engage med den, man sidder og snakker med. Men så tænker jeg også, vi er. Så skal vi over, hvem der er også Kropsprov. Hvordan bevæger man sig? Er man helt derover, det er det med mick. Altså. Står du laver den store Shakespeare med kranet i hånden, hver gan du snakker af. Eller sætter med andre over kors, eller altså. Hvad er der i den der? Skal du også nogle gange bank i bordet? S du rejse der op? Skal du. Altså. Forstår du bare på henne, nu kommer jeg bare med masse af skud fra håden her ikke. Men hvad vil det egentlig sige og rollespiltig karakterer? Fordi det er ikke alle, der har der har en behagelig stemme er god til at lave nogle behagelige stemmer, som man gider og holder på ved brug lang tid. Det er ikke alle, der har evnen til at tage de forskellige accenter. Det er nok heller ikke alle, der siger, der måtte har mod til det. Der ligger meget personlighed i det også ikke. Fordi at jeg synes jo også, at folk handlinger kan også sige meget ved bordet. Så det godt være, at det lyder som den samme person, når de snakker og sådan. Men så må jeg måle lidt på deres handling og. Fordi at skulle man have den perfekte pakke, så må det jo være alle aspekter, der bare skal spille. Og det tror jeg af de færste, i hvert fald ikke professionelle skuespillere, som kan være med der ikke. Så kommer vi lidt over i Mat Møsa-Fængt igen. Og begynder at skabe noget intimiderende med bord, som kan være. Som kan skabe et problem af.
SPEAKER_00Lige nok det. Først og fremmest så vil jeg i hvert fald sige, at det der med at. Du behøver ikke have en stemme. Altså. Du behøver ikke lave en stemme for at kunne role spil. Det er ikke der, jeg synes, at man skal starte. Altså. Der er det sgu fint nok at bruge din almindelige Tommas, din almindelig morten eller din almindelig palestem, som man i hvert fald er langt fra normalt. Men det start der, det tror jeg også, at hvis man går ud på nettet, så vil man hvis man begynder at søge på det, så tror jeg også, man vil finde meget consensus om, at det ikke der, du behøver nødvendigvis starter. Men til gengæld så synes jeg, at der, man bruge starte, det er, at man måske sådan kigger sådan lidt mere på, hvilket synspunkt har den her karakter her, og prøver på at blande lidt sammen med ens selv. Altså. Så det vil så også sige, at man måske også overvejer lidt den måde, man tænker på, og bagefter den måde, man formuler sig på. Så hvis vi sidder og. Hvis du sidder og spiller Dærge. Nu till derdan og nok det bedste eksempel, jeg kan bruge morgen. Det er ikke noget. Der er ikke noget negativ i det. Det jo ikke, at du føler. Men jeg tillader mig brug dig som et eksempel med. Du har sådan. Du har en bestemt måde at formulere dig på. Altså. Du har nogle typiske vindinger, som du bruger sådan i din hverdag. Dem er du. Dem kan du godt være tilbøjelet til at lade bløde over i din D karakter nogle gange. Så den også bare siger det samme ting. Og. Og det kan sagt være, at det er, at det ikke er så slemt, som jeg måske også gange tænker. Altså, ikke det er slemt jo. Men jeg har mere sådan den der. Jeg sidder sådan og tænker, hvordan vil den her karakter, sådan. Hvilke vandinger vil være normalt for den karakter at bruge. Så for mig, jeg har jo nogle meget normale vinger med sådan noget lige præcis. Og sådan der. Jamen det vil jo ikke være nogle ord, så at den her karakter, nødvendigvis vil også vil bruge på selv samme måde i hvert fald. Ford at den skal differentiere sig lidt fra en tomme sag. Det er en anden karakter.
SPEAKER_01Det er det faktisk fylde i. Det er egentlig også selvist om. Fordi jeg har bare så sjovt at nævne, for jeg har bare selvet noget tilsvarende af det her med at din karakter har vel ord for røde. Men så har jeg faktisk skæt som arbejder bare i sådan på det her. Nu synes jeg generelt, at vores brug er sjovt og være. Vi kan også have joker og sådan ikke. Det er måske lidt af sidstringer ikke helt. Men jeg synes jo mange gange, når man så siger noget, det er der joker. Det vil næsten altid være baseret på den virkelige verden til en eller anden grad, ikke. Fordi at. Altså hvis jeg skulle sidde og tale Shikes Spiran ved bordet, så vil der i hvert fald være en anden form for humor, der skulle laveres. Kan du følge mig der? Så nogle gange så får man jo smidt et eller andet, og det er også lidt hit en miss, ikke, fordi nogle gange får man sagt et eller andet, jeg har ikke et godt eksempel. Men nogle gange får man sagt et eller andfjålet, som egentlig meget grinere og leglig af små griner ikke, men omvendt kan også være emotion breaking, så det er jo også sådan meget hit en miss på den måde. Bare fordi alle rundt bruger griner, når man siger, at det ikke nødvendigvis, at man har bidragt positivt til emersion ved hold af. Men og det vil jo ofte være på en sig sprog. Jeg vil sige, at da vi overge igen, at jeg kan godt skruge en karakter sammen, som kan tale på en bestemt måde, og brug nogle vandinger, der nok ligger længere væk fra mig. Men det. Det ved at være nok bare firkanter ærlig, og det håber jeg ikke lyder alt for noget. Men det giver jeg meget sjældent at bruge min energi på, når jeg spiller. Fordi jeg synes det forkert af sted mit fokus. Og jeg tror også, vi alle som sidder i andet til og har en idé om, hvordan vores karakter lyder. Og man kan sige, at din karakterer har også Thomas i sig, og det slipper man ikke ud over, og din karakterer kommer også til at sige Thomas lidet i gang i velden, så kan man diskutere, at gøre nogle mere af andre, ikke. Jeg ved, vi har andre spillere ved borg, som i hvert fald også lyder meget som dem selv, og måske også siger noget inden fra fagligheden i den virkelig verden, når de argumenterer ind i spillet og sådan. Men det synes jeg jo faktisk er chamerende, at karakterer ved bordet levere noget af sig selv ind. Hvorfor ikke? Fordi at jeg spiller med dig, Thomas, fordi jeg synes, du er en festlig fyret, så selvfølgelig skal der være noget af Thomas i din karakterer, ligesom de andre, der sidder ved bordet, så om jeg godt forstår, hvad du siger, men så synes jeg, vi bevæger sig mere over, at så skal vi skule spille. Og det er jo sådan et rollespil det her. Jeg synes også, det er måske der, man skal prøve at hvert fligk, lægge grænsen mellem det. Det er jo ikke fordi, vi har en camera crew på, og det her bare skal sidde i kassen. Det er jo fordi vi sidder og hygger os rundt om et bord, ikke fordi. Igen, vi har begge til drummer, før vi ved, hvad det vil sige. Og have nogle replikker, som lyder langt væk fra, hvordan man selv snakker og sådan nogle ting der. Men det synes jeg. Jeg synes ikke det samme. Bevares kan man godt lægge lidt med energi i og måske tale lidt mere ind i gennem sin karakterer. Men hvis vi. Altså, jeg er. Jeg vil jo gerne have noget af Thomas i karakterer. Jeg tror du, jeg mener? Altså. Det synes jeg er charm af det. Og det er egentlig meget sjovt det her, hvordan vi har lidt måske forskellige opfattelse af ting det der, eller måske bare indgangsfibet for det. Fordi at. Jeg er egentlig bare, at jeg. Det synes jeg er stregt meget energi at se og centurer måden. Nu bruger centuret, det er måske lidt negativt lat. Men jeg skal sidde og overvej, hvad indste sætten jeg siger. Det gigder jeg simpelthen ikke. Der kommer noget lidt mere naturligt i nogle gange, hvis man tager sin karakter lidt så stramt om skulderne og bære. Så kan det godt være, hvis man har noget i stældføring eller nogle vedkommende ved sige på så fører man dem, så vil det være lidt tydeligt. Men det vil altid være morten og selvom på karakteren, så det er lov der kommer i måd, det har man ikke vælt fra morten af.
SPEAKER_00Det er faktisk sjovt, at du siger den der med at overveje sætninger, fordi det er. Den lander mærkeligt herover ved mig i hvert fald. Fordi det er ikke det, hvad jeg gør egentlig føler jeg. Jeg er. Jeg ved ikke, altså. Jeg ved ikke om det er Metor Akting, eller hvad det egentlig er. Men jeg når bare til det punkt, hvor jeg virkelig er i gang. Og så føler jeg faktisk bare. At jeg er den karakter, jeg spiller. Og så skild jeg, og så skilder jeg den. Og det skal nok så også sige, at en af grunden til, at jeg gør det. Det er. Jeg er. Når vi rolle spiller. Når vi spiller det, så synes jeg i hvert fald, at det er. Det er en vigtig del af spillet også. At man ligesom holder sig til det univers, der sådan forgår ved bordet af så siger altså. Så. Det bedste eksempel er jo det der med, når der pludselig sådan opstår en debat hen over bordet. Skal vi gøre det her? Skal vi køn af ham, skal vi gøre det? Og så spørger DM, og det synes typisk er mig, der kommer med det her spørgsmål. Men det her. Hler er det jeres karakterer, der har den her diskussion her lige nu. Så havde vi ved sådan i købet her for nu tidigen, på jeg spudt på den måde, og jeg tror faktisk, at det egentlig var de fysiske spillere, der havde den der diskussion, men burde det ikke være karaktererne i stedet for der har de her debatter her, så at sige altså. Det er grunden til, at jeg sådan størst over den der med det med at overveje sådan. Altså, fordi jeg. Jeg spiller jo i en kampagne som min kæreste, hun Dæmer. Og i jeg af alle ting har valgt at spille en karakter, der sådan er meget Disney Princess inspireret. Og der er ikke noget vildt og voldsomt i den måde, at den karakter taler på. Men den karakter er bare følelsesmæssigt. Mega afstumpet. Så det gør bare, at når jeg taler som den karakter, når jeg sidder ved bordet. Hør så er det i hvert fald bare en meget langsom. Velover ton, der kommer ud hele tiden. Der ikke mange følelser i det. Og så samtidig, så er det også rigtig rigtig sjovt, at hun har en bestemt lyd. Når hun bliver overrasket, så siger hun. Og det har afføt faktisk. At Lars, som ovengøb også spiller en Disney prince i den der. Han har faktisk begyndt at ende med pludtig og komme til at sige den lyde, når han er på arbejde, når der sker noget, som ikke må ske, altså. Det er totalt komisk. Og det er ikke noget vildt og voldsomt i det, men det er bare. Det er bare en hastighed og snakke på. Aller det kan gøre noget. Og at jeg bare køre videre i det tempo, det gør også, at larskar kører i det tempo. Så vi har et rigtig godt fedt samspil. Og når jeg så sidder der, så føler jeg i hvert fald, at hvis jeg har en debat med bordet, så kan jeg godt mærke, at det er min Disney prinsesse, der debatter noget med hans Disney prinsessen.
SPEAKER_01Og det kan jeg faktisk følge i, og jeg kan lidt bekymre på, at vi sidder og taler forbi hinanden. Fordi at nu får det nærmest lidt som om, at Thomas ikke eksisterer den der Disney prinsesser længe. Nu har jeg ikke selv været ved bordet med din Disney prinsess, men nu har jeg da mange andre karakterer. Og det jeg prøver på at sige, det er, at hvis der er og Lars, nu nævnt du så Lars som eksempel, spille præcis den samme Disney prinsesser. Så vil da stadig være to forskellige karakterer. Fordi at du vil spille den, som Thomas vil spille den. Og Lars vil spille den, som Lars vil spil den. Der vil være nogle Lars venger, der kommer igen. Der er nogle Thomas vængninger, der kommer igennem. Og så kan du. Så kan det godt være. Man skal jo gerne sidde og føle, man er i sin karakterer, ikke, hvordan man nu vil gøre det. Men det her, når jeg siger det her med, at så skal jeg sidde og overveje ved en ste ord. Det er fordi, at den måde, du. Det er for mig lyd på, at du sagde det. Det er. Nu er det på en spid, for det skal vi jo gøre nogle gange ikke. Men det lyder nærmest om, at det er forbudt, at jeg kan høre det morten, når rollepiller den. Det ved jeg godt nok ikke er helt det, du mener. Men nu ser den på spidsen, ikke. Men jeg er jo ikke i tvivl om. Jeg har ofte ikke tvivl om, at det er dig, der ser rollespilleren, fordi du laver dig i karaktererne og god set sådan nogle ting, der ikke. Der kommer stadig Thomas venninger igennem, der kommer stadig Thomas holdninger igennem. Der er ting, der er karakteristisk på hvordan måden du spiller på, ligesom der er karakteristisk på hvordan måden. Lars i det her fx spiller på. Nu er jo fakt. I to er faktisk, I har nogle. Synes jeg selv nogle meget tydelige. Stillarter, når jeg spiller, og det tror jeg også, måske, jeg selv for skylden for. Det er både på godt og rundt, så. Så det er måske mere for at sige, at jeg synes netop, at man skal pas på med at sidde og føle, at det er det sådan er et skuespil. Jeg synes ikke, jeg synes ikke, at der er nogen ved vores bor, som sidder og rollspiller som bare de uddannet skuespiller. Og det vil jeg sige, at det vil være ekstremt intimiderende, hvis der også var andet. Altså det. Forstår det, hvis jeg siger det. Det er jo ikke, fordi jeg sidder og sige, men jeg synes det er pæssigt felt at spil med de bord, vi ser jeg ikke spilde der. Men det er jo ikke. Det er jo ikke skuespiller på fandet. Giv det mening man prøver at sige, eller løder det helt handig ham på det?
SPEAKER_00Nej, det gør fuldstændig mening. Selvfølgelig der ikke nogen der, der er skuespiller. Og jeg er så meget enig i der med, at hvis svar som mig skulle spille den samme Disney-princesser, så vil det stadig være forskellige, fordi vores mindset er anderledes. Og vi vil have andre prioriteter, som også er hver især defineret af vores egen person, altså. Det er fuldstændig med på, altså. Men det var rolle spil altid har været for mig dog. Det er det her med, at det er en skabsen, hvor du får lov. Ufordre dig selv. Hår du får lov at opleve noget. Og reagerer på en anden måde, end du vil gøre det dagligt. Der er noget susspil i lige med for mig altså. Det var jeg. Prøver at sige med i forhold til, hvis der er nogle venninger, der kommer igennem. Altså nu. Hvis jeg så siger sådan med, at jeg tror alle personer, de har nogle catchfrases. Nogle mere end andre. Og det kan være som helst. Men altså. Jeg tror også godt, at du ved, jeg har nogle catchfrases, der er normalt for mig at bruge som Thomas. Du har nogle som morten. Men burde de catchfrases måske ikke prøve på sådan at blive holdt lidt væk fra den karakter, altså man prøver på at spille, altså. Så det måske ikke føles lidt mere som, det her er. Med mindre man så måske bare gerne vil føle, at okay, jeg sidder og spiller med morten som en Whisert lige nu. Og Wetten ligger morten. Men spidhat på, og det er egentlig bare morten i Forgotten Realms universet. Altså, så er det sådan okay. Men ellers, hvis man gerne vil prøve at spille noget andet. Altså, så er det velig også okay, at man så prøver på at differentiere sit eget personer fra den karakter, man vil spille.
SPEAKER_01Jo, og det er måske også det, jeg prøver at kommen på. Det er jo også. Det er for at komme lidt tilbage til den her med ikke, at man. Hvad vil det siger? Nu brug er der med skuspillet. Det er måske en farligt der må sige. A skuspill sin karakterer. Fordi det vil også. Det er jo forskelligt fra person til person, eller hvad man lægger i det. Fordi. Der kan være meget i der for nogle ord, og tænker man bruger. Og jeg tror. Nu må du lide rette mig så forkert på det. Jeg tror, det du måske kan hente lid af, det er, at ofte har vi en tendens til, når man sidder af rollspiller. Så lægger man ting til sit eget ordfor. Men man tager ikke nødvendigvis ting ud af sit eget ordforr, når man sidder og rollespiller af karakterer. Så man har måske nogle ekstra vandinger, man kan finde på at bruge som i karakterer, men man kommer slægt til at sige, at det var low key svært, hvorver det ønder ikke. Det tror jeg jo, der har brugt det så lige meget. Men det er. Man får nogle gange smidt nogle moderne venninger ind i kampens hed, ikke. Og det er jo ikke. Jeg synes, hvis vi to har haft, nu havde vi jo med min folk karakterer spillig, der har vi jo nogle gange haft nogle pingponger med ostor, ikke, hvor der var en NPC, som ligesom var modparten, når man vælger til min karakterer i. Og når vi har logget ind på dem, så synes jeg jo egentlig, at det har kørt meget en charakter. Hvor imod at når det er sådan lidt mere løs snakk i parat rundt om bordet, så er det lidt mindre logggt ind ikke. Det var sådan, det er for mig, ikke. Nu er nu sådan ligesom nu kan nu logger vi ind, nu er det vigtigt. Nu tager man lige karakteren. Lidt mere seriøs om man vælger. Og ellers ser man rundt om bordet. Og ikke så tager den mindre seriøs, men så er det lidt mere. Så er det mere casual. Der er sådan forskellige states, hvis det giver mening at sige. Når man ser på bordet i hvert fald for mig. Der er states, hvor jeg er fuld logt ind. Og så er der states, hvor jeg er næsten fuldt logt ind. Og det synes jeg observerer, at der er mange andre, der har noget tilsvarende i hvert fald.
SPEAKER_00Ja, altså det er jo. Det er jo for det første hele mor som sådan at høre der bruge de venninger der er lokt ind. Altså. Det er altså. Der er jeg nok bare totalt forældet. Altså, jeg kender de termer, det er så unaturlige for mig. Og benytte. Men altså jeg kan fint forstå, at du bruger det fx, altså. Men det er lige præcis sådan et rigtigt godt eksempel, det der med, altså fordi hvornå man skal begynde at tage det seriøst, altså. Jeg synes så et eller andet, at man er. Så har vi altid spidt rundt om det der gode ord for forventning afstemningen, og det er selvfølgelig altid der alt fint, der starter. Jeg allerede der, så måske jeg skal starte med at blive omen, når man går i gang med at spill. Så der ikke er sådan skruvelser undervej. Fordi hvis du har. Hvis du har sådan med, lad os bare sige 70%. 70% er du er jo seriøst, og 30% du sådan pe ind på det. Og jeg er måske ikke med har det sådan 90. Så kan der godt komme, hvor vi skyder sådan lidt forbi hinanden. Og det var jeg sådan set værst ved det. Det er jo det der med, at hvis man så sidder og giver sit beste. Og uden af det sådan er noget vanvidet. Jeg synes da i skuspill eller stedet er okay at bruge, men for det rigtigt. Men overveje tingene. I hvert fald du vil gøre det. Men det var jeg synes jeg. Det er. Når du så giver dit bedste. Og de andre, de giver måske kun 50%. Det giver måske ikke kun 4%. Jamen så et tidspunkt, så er det også sådan, så stopper man selv. Det affører ting. Og pludselig så har du sådan en session, hvor nu sidder vi bare og snakker som os selv. Så har du pludselig to session, hvor vi kun sidder og snakker som os selv. Og det kan sådan være, at tre ud af fire spillere i bordet, de har det fint med det. Men er sådan lidt skåffet over det. Jeg vil jo egentlig gerne have over at prøve samtidig og så spille, altså. Det skulle man måske have fanget i starten så. Fes, at det er noget, vi skylder over hinanden, når vi sådan går i gang med at spille, altså, hvor meget vi sådan gerne vil gå mit til det, og hvor meget vi gerne vil vise og udfordre. Og jeg tror også, der er mange, der har sundt af det, altså der har godt af at prøve på at spille noget andet noget end det hvad de er. Altså, nogen, der gerne må udfordre s lille bitte smule. Altså fordi jeg synes, at der er mange ting. Altså, vi kan lære igennem at spille rollespil. Det er ikke bare terninger. Det er ikke bare at poser med chips og snacks og et kæmpe bord. Det er andre ting også. Hvad synes du om det?
SPEAKER_01Jo, nu drej vi lidt væk. Men lad os bare køre den tangent. Vi har været lidt på den i sidste afsnitt også, fordi nu har jeg også haft til at reflekter over den for du ser lige i sidste afsnitt. Før du ser det her, at man er vel føde for dig selv og få at lærer at komme lidt ud af det her og sådan, der ikke. Og det har jeg jo faktisk overvejet meget. Jeg tror, min egen konklusion er sådan lidt, at jeg har behov for at sidde og. Det er jo, du har ret, det kan være en måde at gøre det på. Det kan være måde at komme ud af stepperne og lærer noget om sig selv. Men jeg tror. Det er meget baseret på, hvem man er. Jeg synes det sterment. Det er meget baseret på måske din livsandskulser for brugen der sidste afsætning af. Jeg er jo selv en ekstrem meget selvreflekterende type. Jeg har ikke behov for at sidde og finde ud af, hvem jeg er, når jeg selv et roll. Det er sådan noget, at jeg sidder i stedet for noget færdigt, så sidder jeg og reflektorer. Og så kan jeg bruge lidt af på at finde ud af, hvad synes jeg var rigtigt, hvad synes jeg var forkert. Og så har jeg holdning til alle rundt om bordet også, hvad jeg synes, det er jo rigtig at forkert. Det er ikke noget, jeg har behov for at det må andre. Fordi at det er noget jeg bruger til min egen intern. Hand. Postmortem. Retrospektiv omkring heste Session af. Jeg synes, det er noget af jeg dyrker, når vi har spille rollspil. Så kan jeg godt sidde, og efterrægt. Jeg efterræsset er lidt negativ betonet, synes jeg. Men så kan jeg godt sidde og flere dage på nogle gange, og sådan overveje, hvor jeg sæson. Det er også der, vi har været lige på det før jeg, at faktisk godt det meget, men når sed er færdig med, så var det en god sesion. Og så har jeg så lidt med. Det var det var ikke meget godt, ikke? Fordi det høftigt svar. Men nogle gange kan man godt mærke, om jeg synes var en god dårlig session på varet. Men for mig er det sådan noget, det skal jeg skulle lige reflektere på det her over. Så kan jeg fortælle dig, det var egentlig fedt, fordi man kan sige, at hvis det er noget, jeg sidder og reflekterer i mange dage efterfølgende over, hvor jeg ikke, fordi jeg sidder kun og dykker i mit livet, det kommer tilbage i gang. Så har det vel forhåbentlig, hvis det er noget positivt at reflektere over at være en god sesion. Men hvis jeg har sådan en negativ følelse i kroppen flere dage efter, jamen så er der sgu da sket et eller andet der, og så er det jo så op til mig og overveje, om det er et stort problem eller ikke er et stort problem, ikke. Det er også der for nogle gange. Got efterfølgende kan jeg lige sådan beskidt af lidt andet og sige, men det synes faktisk det var en fedt se, eller det burde man gøre ofte omske. Og fordi så har man lige haft tid til at reflektere over nogle af ting. Så det er. Jeg er med på den her med at sige, at man må godt udfordre sig selv på bordet, og det synes jeg, det er. Det gør man nogle gange, og andre gange går man ikke. Det vil afhængig af hvor den, man vilg det. Jeg tror, det er meget individuelt. Hvledes og hvad man vil. Fordi at det der kan være min bekymring, Thomas med det udsam, du kommer. Det kan være meget intimiderende for den lille mus, der måske serde og godt kunne tænke sig og prøve at spille et rollespil. Og så kommer vi lige pludselig her, og lægger nogle rimelige vilde standarder for der anden. Nu er det min nu for det ikke lige nu, bare. Det synes jeg kan være farligt. Jeg synes, det er sjovt, at man har nogen. Du siger selv ikke forventningsafstemningen. Hvad vil vi gerne? Hvad vil det spiller og sådan ting der ikke. Jeg synes, det kan være. Skappe krav at lægge på. Og jeg tror også, mange af de krav kan godt være mere idan ikke, ikke fordi at. Nu tager det bare som eksempel. Det skal ikke tage som en bedømmelse af, hvordan du eller andre vil vores spår af se spiller ikke. Men jeg tror nogle gange. Så kan man godt have idéen om, at man leverer noget, som måske ikke er sådan den andre runder blor opfatter det. Det er det mening at sige. Og det skal lige sige sig det. Det fordi jeg sidder og siger, at du laver noget dårligt. Nu er det bare for at komme med eksempel, ikke. Så det kan være svært det her, hvis man bare sidder og siger, om jeg forventer, at folk spiller sådan og gør sådan bump, fordi det gør jeg også. Og det kan godt være man godt, men det kan godt være det så andre rundt bord, hvis du ser det på den måde. Det er det egentlig af, sig.
SPEAKER_00Jo, det giver fint mening. Det du siger det. Altså. Det er så, og jeg er mad på. At der er jo ikke nogen, der er interesseret i at prøve at skreme den der lille musler væk der, som du siger det. Omvendt. Så vil jeg jo så mene, at mange, der kommer til hobben, de kommer jo så til, fordi de ligesom har opslappet noget af den. Og jeg tror, at procentmæssigt, der er der måske mange, der har set en eller anden form for actual play. Ikke noget der nødvendigvis behøver at være critical Roll, som er den store spiller jo ikke også. Men de kan jo sagten sådan have set andre. Og så kan de jo godt se, der er jo nogen, der ligesom vælger at spille den der rolle der. Altså det er jo ikke. Og det er jo der, essen, den ligger. Og så kommer de til hoppen og prøver på det. Og jeg synes også selv, at når vi egentlig har nogle nye nogen, så er det i i hvert fald også rigtig gode til i hvert fald at sige. Der er ikke nogen store krav her. Jeg synes i hvert fald aldrig, at jeg har haft nogen, hvor jeg sådan det sidder for lang af dem. Hvis du ikke kan performe det her, så er det ud af klappen igen. Man får mere ved at prøve på at oplæge og se, om der er nogen af ens værdier, som der også passer herover til. Og hvis det så ikke er et match, så er det selvfølgelig helt i orden. Altså. Der aldrig nogensinde, i hvert fald nogen jeg gider at være uvender med over, bare fordi vi har hver forskellige måder, og vi gerne vil spille spillet på, altså.
SPEAKER_01Nu får vi også lidt lidt lysk om. At med erfaringen kloger og bare, det gør man også ikke. Men nu selv bare lige og tænker, at jeg kan. Der er to personer. Jeg husker meget tydeligt. Som jeg kun har spillet rollspill med måske enkelt eller to gange. Som begge personer var relativt nye til Hobby. Hvert fald var helt ny til Hobby. Og jeg bare slægt ikke kan huske, at de var fandme vildt i den her rollspiling. Og det er fordi, der findes bare de her personer, der bare har den her energi. Som nærmest bare kan smide hændlingerne fra dag, og så bare lavet så fuldstændig egentlig og før den af. Og det er for at få den der lidt, at nogle gange er der også meget personlighedsænk. Fordi at de personer var fløjt med fød og spille rollespill med det. Der var så andre aspekter af deres personligheder, der måske var. Der måske var udfordrende på andre måder. Men det er jo, jeg tror, det er en meget personligheds. Fordi hvis vi alle sammen var ekstra verde typer, der bare med det samme sædjer og har 500 roller på rør, og vi bare kan få ind, det. Det er jo utopisk. Det er måske bare det her prøve at sige. Det er bare for ligesom også at. På det globale ud i stå i verdan til nye potentielle spillere ud og sige. Men det skal pas på. Jeg tror ikke, forventingen. Forventing er ikke så høj, som det kan komme til at lyde. Det er måske det med bekymring af, at vi får det til lidt om, at vi skal fandme bare kunne det helt. Nu er jeg bare nu set på spidt andet.
SPEAKER_00Nu har vi et fald koncentreret rigtig meget om selv stemmen i det. Og stemmen er et rigtig stort værktøj, altså når vi sidder og spiller det her. Der er selvfølgelig mange mulige andre værktøjer også at gribe fat i, men stemmen er bare en stor en. Men hvis vi så går forbi stemmen, vi har jo i et afsnit, vi lavet for rigtig lang tid siden, der nævner vi jo et eller andetspunkt også, at krobsprog med mit. At det også har rigtig meget at sige ved boret. Nu nævner der selv, at det der med, at du nævner jo sådan eksempler med bandivoret rejser op og sådan noget. Altså. Da du sagde det, der gik der lige sådan et par billeder i hoved. Gennem med mig sådan hvor tit har jeg måske lige sådan banke i bordet. Kra hvor tit har jeg egentligen sådan rejst mig op. Og den sidste, den har jeg faktisk rigtig svært ved at sætte lige afstegn til. Altså fordi jeg har haft utrolige få. Og jeg har haft brug eller lyst til at rese mig fra brug af. Men stadigvæk vær i min rolle, altså. Det er måske fordi, at jeg har en eller anden form for med, at så længe at du sidder ved bordet, så er det der. At jeg er Disney Prinsessen. Men det er. Men så snart det rejser mig, så jeg Thomas.
SPEAKER_01Jørg og det er en interessant point, ikke. Og det er måske også. Det er bare forskelligt, hvordan man gange ser det. Ford. Hvis der, at jeg synes, nogle gange kan jeg godt sagne. Afhænget af rolle, man spiller. Måske jeg have muligheden for at rejse op, gå sådan lidt rundt om bordet, og gå sådan lidt efter ting som rundt, eller gå lidt aggressivt rundt. Der har nogle gange noget af det energi, du kan bruge din ben til. Så jeg lidt forsvinder, når man sidder ved bordet. Problem er oftest. Og vi spiller, der er der ikke rigtig så meget plad til at gå rundt. Det var begyndt at blive lidt af her. Når jeg lige fylde lidt. Det var lige at skåb lidt til hinanden og sådan ting. Så der ligger der selvfølgelig også lidt i det. Vi har jo en god kammerat, som jo ikke er blandt os længe. Så vi jo spillt ved meget før. Der har jeg spillet mange forskellige hold. Og der var der jo faktisk det unikke handsetup, hvor vi spillede ved. Der var rigtig meget guldplads. Og der har jeg daft en grupplømmer, hvor vi nogle gange nærmest har haft os ikke, at jeg har haft robot match med hinanden. Vi har gået rundt og haft nogle gode indgame debatter. Der har sikkert blevet meget af vores egen karakterer igennem lige for give det skud igen. Men bare os. For det har da. Og det var faktisk der, jeg må kendt. Det er en mig, ikke. Og på arbejde. Fordi nu kan jeg realter til det ikke. Når vi nu ganger har diskussioner. Det kører meget bør for mig, hvis jeg får tro til at rejse mig op, og vi kan gå rundt, og så får bare siden og snakker ikke. Fordi at det er som, at det gør et eller andet. Så snart benene bevæger sig, så der nogle ting i hjørnen, der bliver aktiveret yderlig, og så synes jeg egentlig også, at så bliver det mere kræftful det, man får sagt, der giver mere mening. Og det gør et eller andet. Der er et eller andet det for mig, når man siger det sådan lidt. Og jeg ved, at jeg kender andre folk, der måske og så der på samme måde, ikke. Men du har også ret om det, fordi afhængigt af konteksten og måske rumlægt man sidder ikke, så kan det jo virkelig mærkeligt lige pludselig, når man sidder på bordet. Og det er jo også derfor, at vi bruger tit, at sidder ved bordet. Så jeg kan sagten følge dig at sige om det der. Og det er sådan noget, man lige skal have syceparer, så det hente kolder i kønskaberet eller det. Så det jo også de associationer, man nogle gange laver der.
SPEAKER_00Og synes jeg, at der kan være nogle gange, hvor det er fint at rejser. For lave en pointer også. Nu har vi også spillt med nogen. Der har formet at gøre det godt, som de roller det nogle gange har. Men der vil jeg så sige, hvis jeg skal gøre det, eller hvis jeg ikke får brug for at gøre det, så kræver det også. At jeg kan mærke. Og det kan godt være nu lyder helt skærp på. Så skal jeg kunne mærke, at så er spillerne også. Let så godt investeret i spillet, som de kan være lige nu på det tidspunkt. Altså. Så er det virkelig, at så. Så skal det næsten være. Altså, det ved godt, nu det er helt skæld. Men så skal det være nærmes om i skolen. Så skal folk finde ved stede overligt i stolen. Og det kan godt være, det er. Det er jo meget punkt på mig, da jeg kan godt mærke. Men for mig betyder det meget i fald, hvordan man ligesom syder. Når man spiller, jeg synes et crop det i hvert fald viser rigtig meget. Og du er til steder, om du nærværende. Altså, nogle gange kan man også bare sådan se det på folks øjne. Altså, hvis de ikke er på, eller hvis de ikke er i den scene lige nu, der udspiller sig. Så flakker deres øjne et eller andet sted hen. Så kigger de sådan ud af vandet, eller så kigger de over på hylden eller et andet. Og det rammer mig, fordi at jeg sætter lige hegg mellem, at så følger det ikke nødvendigvis med i den der scene og det synes jeg, det er brændt af lidt. Ford det er lige så meget respect. Det kan godt være, at de andre har fulgt med i den scene, du lige havde, altså. Så må man altså også godt lige omvendt vise Interesse for det godt, det er et helt andet, hvor vi lige starte med at snakke om det her, altså. Men hvis jeg så omvendt. Og brug for som DM eller spiller, og rejse mig på bruger, og fortsætte med den her fortælling, jeg er i gang med. Det kan være, at det er sådan store skurkemer eller et eller andet, så er det altså også vigtigt for mig, at så skal jeg vide, at så er de andre forgine ordin, altså, og ligesom kommede til det her. Men hvis den ene sidder og skroller på sin telefon eller sådan noget, det var Fuck. Så bliver jeg syden.
SPEAKER_01Jeg sige, jeg nok ikke helt sådan som du er. Det var bare gen. Men du ser jo interessant ting. Fordi at vi havde jo faktisk rigtig godt eksempel på en god scene her sidst. Da du var GM. Hvor vi var i sikkert. Og mødte den her morgon der. Og der var det jo faktisk to fra holdet, der stod og snakket med den. Hvor vi andre, der ikke var det sted, vi særlig det med, og synes, det var faktisk en fedt scen. Det var ekstrem interessant. Og man vil faktisk gerne have en del af scenen, fordi der var mulighed for at stille nogle interessante spørgsmål. Så der var der ikke tvivl om, at jeg tror alle bordet, de sad og fandt med i den scene, der. Det der er desværre. Og det er ikke før sige man ikke skal, men det der desværre ved det, det er jo så også bare, at nu skal jeg huske at ignorere hele den her scene, der har udspillet sig. Og jeg så er på igen. Og det er jo deret nogle gange var næsten unaturligt, når man sidder og rollespiller. Fordi at nu har jeg selv lige så sagt det her med fand. Man skal huske at følge med og magad og lytte efter forgår ved bordet. Så nu har jeg siddet fuldt med i den scen her og lavet mig ind i, det. Men næste scene, hvor jeg er med igen, der skal jeg glemme alt det der lige sket, for jeg ved det. Det må ikke være en del af min karakter, det. Og derfor kan jeg godt forstå, at man nogle gange måske trækker sig lidt, når man ikke er på. Fordi at man har ikke behov for den information, for den information vil du richtig set ikke kunne videet af. Jeg er egentlig enig med, at det er sådan sådan der, man sådan selv og i hvert fald lyder lidt med og sådan der ikke. Jeg er jo egentlig om jeg kan godt sidde og sunet ud en scene ikke en del af. Ikke at jeg er helt væk. Men jeg gør det faktisk nogle gange lidt bevidst. Prøver på at ignorere noget af det. Især hvis det er sådan. Men det føler jo så er interessant sen, så føler man jo med ikke investeret. Og nogle gange sidder jeg germe set publikum og dosarder og sådan, ikke. Men det kan også være. ITerne helt tiden skal huske. Ok. Det her information ved jeg ikke. Og der sker også nogle gange, at vi fejler. Og det burde du ikke kunne vide og sådan, ikke. Og der man sådan på hinanden for det her sådan. Det er sådan en helt syndisk pludselig, ikke. Men det var det var egentlig bare for at sige, det var ikke. Fordi der var sådan en point i det. Det var bare for at bidrage med at sige, at det skal vi også huske, når vi så er rollspillet. At der er. Der er lidt unaturlig ting her, ikke. Fordi at her skal du helt sådan styr på. Hvad min karakterer, hvad ved min karakterer ikke. Hvad kan jeg tænker mig reager på? Hvis jeg ikke tænker og reagerer på. Hvis jeg står og bare sætter min karakterer, eller I står planlægger og slår ham lige om lidt. Næste sen der skal jeg selv ikke smille og være i glad og give rammer, som vi plejer. Ford. Jeg ved ikke bøger, ikke. Og det er jo virkelig. Det er jo faktisk måske et afspekterne, hvor man virkelig skal lære til selv ud af Længen. At man skal smile varmt indgame, selvom man ved rødler af det game. Det er måske bare for at lægge den krøg på ikke og sige. Der er et stag der vi ganske højde, for.
SPEAKER_00Ja det er i forhold til den deriden der, den har vi omget. Snakke om et par gange før. Det er sådan rigtig gift en komme ud på. Den tror jeg, vi måske gæmmer lidt til en anden gode gange, altså. Men stemføring Kopspå med Mængden. Men Mingen synes jeg også er noget, der kan være med til at give noget, altså, når man sådan prøver på skild på de her roller her. Men hvad er det egentlig, vi får ud af de her ting? Altså, gør det egentlig vores spil bedre? Altså. Har vi. Har de spil, hvor vi har prøvet på. Og holde os til de her ting her, eller udøb. Har det gjort vores spill bedre? Eller hvordan, eller slipper vi bære afsted med det, hvis vi bare sidder lidt mere afslapped i stolen? Hvad synes du, behøver man være en markade?
SPEAKER_01Jeg synes, der læger. Der ligger to ting i det der ikke. Ford et hvordan jeg sidder fra et en markadet point of view, så opfører mig ved bordet. Hvis vi lægger det en under Mik. Det synes jeg måske mere sådan kun brøn. Når jeg tænker med Mick, så vi måske mere over i hvordan artikulerer mig af gæstiker og ting er særlig, at jeg snakker som jeg taler som i karakterer ikke. Så jeg retter på brillerne, fordi karakterer har briller på, eller så jeg bider i Brilletan, fordi det er en karakter, der ikke har briller på sted af tænkt som står jeg og puser minx, dem. Sådan det taljer der ikke. Og der synes jeg jo. Så vi sige se børn. Let start med gand. Så følgende op for man, når man ser bort. Jeg vil sige sige, at der har jeg indtryk af, at du er noget mere. I mangler bære over konservativ. Nu er ikke fordi, jeg klæder for at være konservativ ret politisk. Men jeg tror, du er noget mere konservativ i forhold til hvad jeg er. Ford jeg har da sådan lidt, hvis folk sidder komfortabelt, så er det så fint. Der er jo en hård en grænse på et tidspunkt, hvor du kommer over i, hvor du bare udviser lige gyldighed i stedet for ikke. Men der kommer vi lidt mere over i pin. Man kan jo godt sidde lidt tilbage i stolen. Men det stadigvæk afgiven energi, der incinerer, at man er mad med bordet, tænker jeg ikke. Jeg har ikke behov for, vi skal sidde med igen sætte på en spids ikke med rank ryg og samlede hænder, når vi sidder med bordet. I forhold til med mick, når vi så er indchorter. Og der synes jeg jo oftest, i hvert fald for mig igen, at det er mere end DM ting, man gør. Man illustrerer lige lidt, at man står og slipper sit løget, eller igen det her med vedkommen retter på brillerne, eller han kløder så lidt meget på armen, eller hvad han måtte, hvad det nu måtte ting. Og der er jo nogle, nogen falder bare flat, fordi det er jo ikke, selvom spillerne lyder, det er ikke altid spilleren så kigger på der, af min erfaring. Så der jo nogle gange, man sidder og laver med mick til en eller to personer, hvor de her sidste 3 ikke får den del af konteksten. Derfor synes jeg nogle gange, at det kan være sådan lidt en hæden med at bruge, fordi hvis du prøver på at scenere et eller andet i kraft af din mik. Altså, men ikke alle ser det. Der er større sandsynlighed for folk hører det. Men de ser det, ikke? Ford jeg jo har selv sidde. Nogle gange. Og vi har også en kammer, der gjort det meget, ikke, han kunne også have på at sætte lå øjnen nogle gange faktisk. Når GM fortalte noget. Fordi han kunne godt lige at tegne det her indre billede i stedet for ikke. Så han vil jo heller ikke nødvendig få noget med mick med. Og der er ikke noget forkert i, at det er hans måde og var hans måde at sidde og slue fortælle ikke på, ikke. Men det er sagt. Hvis man ser bort fra, at det ikke alle alt til kigger på GM, så synes jeg jo selv, man også bruger som et værktøj for sig selv. Fordi at man. Det tydeligt gør. Altså, nu sidder vi to her, vi kan jo ikke så hinanden lige nu samma selv. Men jeg sidder jo faktisk her, når jeg taler om gæstiker ude i luften og alt muligt. Og det får det jo absolut ingen glæde af. Men jeg kan godt mærke, det gør noget ved mig selv, hvordan måden jeg taler på, ikke. Lige nu når jeg sidder her halve ramser op, ikke, så har jeg en bestemt ting, jeg gør. Så kan man så sige, men når jeg så sidder af min af en karakterer, skal jeg så have mortens gestikulær med, eller skal jeg have karakterens gestikulærer med ikke? Fordi nu begynder vi at tale kommunikation lige pludselig. Nu bliver det måske lige det langt høj, ikke. Men hvis det er del af kommunikationen, eller er det en del af, lad os skuespil igen. Hvordan skal jeg så bruge? Og giver det mening, hvad jeg siger? Altså. Der er forskel på, om jeg kommunikerer, eller om jeg er rollespiller og kommuniker på samme tid. Hm. Det giver mening i midt for ikke, at det er lydeles svært.
SPEAKER_00Nej, det giver mening. Jeg kan rigtig godt lide, at du lige kommer med den her points der med, at du sidder over i din anden og gestikulerer lige nu. Men at du fortæller det her. Og at du også nævner, at det giver da en eller anden form for energi, faktisk, altså. Og det er en rigtig god, jeg har også har søgt i her i de her ting her, vi snakker om her. Fordi at den energi, den er også ligge med til at afføre noget, synes jeg i hvert fald. Hvis vi så sidder, og har sådan en eller anden snak ved bordet. Som de her karakterer, vi nogle gange sidder, og spiller, altså. Hvis vi så har tre spiller, vi har fire spillere ved bordet, og som har en eller anden endgame debat om noget de lige har oplevet, eller noget de skal til at gøre. To eller tre af de her spillere her, de sidder, og faktisk har noget energi i kroppen, og som de bare viser med sådan nogle små gestikuleringer, når der og peger lidt, eller kører lidt op og ned med hænderne. Ik at det skal være noget professionelt, men det er bare noget, der sker, altså. Det er noget, der giver noget energi, og det er noget, der føles i hvert fald, så er de måske sådan lidt mere committed til det, hvad de er i gang med. Så kan det være, at en af de andre, eller måske den anden halvdel, at de sådan bare sidder tilbage i stolen og svarer. Armen hængende tilk neds med kroppen. Nu er det fyt at bruge ordet vask, fordi det er negativ tonet af straks altså. Og det var ikke meningen. Men de sidder sådan i stolen og snakker igen. Jeg synes jo, at det er en helt anden energi, man oplever der. Og hvis jeg så er i de sko, der sidder derover og artikuler, så begynder jeg måske at tvæ på, jamen er det jovendigt, at jeg gør det her. Fordi at vedkommen derover. Sider sådan der. Det er jo sådan måske er lidt en holdning til hvem rolle spiller jeg egentlig for. Rolllepiller jeg for mig selv, eller role spiller jeg foret.
SPEAKER_01Nu er vi så nu er på. Jeg søger lige og her for en masse sjove associationer til skuspiller fra den virkelig. Og det synes jeg så lidt at. Fordi. Jeg prøver lidt på at harmonere lidt på den her, du ser det her med, at man skal være karakterer og man skal ikke være så meget sig selv, det er egentlig bare fordi jeg kan godt mærke, at jeg har. Jeg er ikke helt lignet i den. Nu er vi godt at vi tale spårligt sådan der. Så det kan være, at du har en anden holdning nu, når vi snakker af gestikuleren og sådan. Fordi at så snart jeg siger navnet som har i den lavende. Arnald Svarsækker, Jason Staddam, Rain der Rock Johnson. De har alle sammen. De næst typecaster out of the box. Man ved hver færdan der. De har en bestemt stemføring, de har en bestemt mick. De har nogle bestemt tricks, de kan. Du vil, Drain har sin øjne bryns ting. Anders var sæk jeg har sin mærkelige stemme og sin musk. Men forstår man ret ikke. Men så findes der andre skuespillere, ikke, som jeg har en mega brig range. Jeg tænker, Johnny Depp kan mange forskellige ting, ikke. Hvad han hedder, He Fledger, har man set. Had man set. Hvordan kalder man det der tid? Gør mange forskellige roller og sådan ting, ikke. Men det er jo forskellige typer et eller andet sted af skuespil, de folk laver ikke. Forden er typecaster, fordi de har bare nogle personligheder, der bare matcher ind der, ikke. Og det synes jeg jo færd. Og så er det dem, der godt kan lide at. Og man skal få brugt i den termen, udfordrer sig selv og gå andre retninger, end det man egentlig selv er, ikke. Og det er jo også fær nok. Det er bare for at pege på de professer ud i verden og sige ikke. Der er da også en bredet af nogle. Og så er der nogen, der udfordrer sig selv, ikke. Og det ser man jo også bare gange, at det kan være meget hædan, ikke. Så det er jo egentlig, hvad man er til der. Jeg ved ikke, at det bliver et titspring. Det er bare. Jeg så har tænkt det her med mimik og kropsprog og sådan ting der ikke. Fordi at jeg så egentlig at tænke, men jeg sørge for, at der kommer mindre og morten i kropsproget, når jeg sidder og gør den synes dørv. Og lidt man jo nok, fordi der skal jo også være lidt spil i det, ikke? Men eensen er vel også, at. Igen, for at bruge det samme eksempel igen, ikke. Hvis du rollespille den synes dør, og jeg har rådspillet den Sønderskærm, så vil der to forskellige dørver, ikke som du selv sagligere. Vi har da et mindset, men vi har også været vores kropsprog og vores måde at kommunikere på, ikke. Det er det jo egentlig sjovt tanke eksperiment, ikke, at hvis vi begge to skulle køre den præcis samme tærvendt præcis samme scenarier. Vil det så også indefald? Altså, lad os bare sige, at vi fik sådan helt manuskript, der siger, at I skal, I skal få A tilt her, ikke. Hvordan vil det så være? Det er jo lidt det samme som at tage en film og sige, at hvis vi fjernt den her skuespillers med hinanden i, så vil film jo en helt andet.
SPEAKER_00Det vil det være. Og ligesom at der er forskellige skuespillere, der sådan bare bliver castet til de samme roller, men så er det jo faktisk lidt samme af rollspilde? Alser. Foi. Jeg synes jo, at. Jeg ved godt, nu gent her det bare endnu i gange, også. Men altså, men det der med at udfordre sig selv, altså, fordider det et eller andet? Og det kan være, at det selvfølgelig er i orden for nogle af. Det er bare min holdning også. Men hvad nu er det? Hvis man sådan siger, i dag der vil jeg spille. Jeg vil prøve at spille røg. Og så et par uger efter, nu vil jeg prøve at spille droget. Og så et par uger senere, der vil jeg prøve at spille bart. Og det ved de her 3 karakterer egentlig ender med at have til fælles. De ender med at have den samme personlighed til fælles, fordi at vedkommenet der spiller de her 3 roller her. Ik laver det skældnem. Så det egentlig bare føles om, at det er bør, der sidder og spiller. Der har taget tre forskellige haste på. Så den en dag, der har en rogat på, så har han Gud hadden på, og så har han så lige bare hadden på det her om fred and altså. Men alt hvad der ellers sker, når man spiller den her, det føles som bør. Det følger som bør, når han er på arbejde, det føler som børn, når han er ude i havcentet, eller det føles som bør, når han er på tanken. Det er jo der, at jeg synes, at det er sjovt det der med, at man prøver at sådan at udfordre lidt og sådan se, Jamen, hvad vil der hænge sammen med sådan rolle her? Jeg ved godt, så er vi igen over, jemanden snakker vi skuespillere. Det synes jeg ikke nødvendigt at gøre, men vi er ude i det her med at prøve at spille noget andet noget.
SPEAKER_01Jeg kan sagtens det, hvad du siger. Fordi jeg kan tale på blok. Men det er vel også hvad man er til. Jeg synes egentlig, det kommer tilbage til bordet. Der var. Vi starter med et bord for lang til siden, hvor en del af bor, jeg tror vi har haft den her snak for. Nå, jeg godt vil. Var meget Mørtehbog. Og der kan jeg godt. Så påtog jeg mig ligesom fremadrette den rolle det bord og sige, men så er der jo en der nødt til at prøve på anti-møbog det her Hvis det er det vi vil. Fordi det er ikke nødt at være Mødehbohold. Og så er der den rolle, man lidt type castet sig selv lige ved det bor. Og hvis man har det godt med det, så er det vel bare det, man skal gøre. Og så kunne der være et andbord, så vil jeg være, at det der, jeg vil være Motor Hobbord i stedet for hing. Jeg synes nogle gange, jeg tror det, jeg tror, at det er sådan en halv omban, jeg får igen, det er anden lavet igen jeg for en omberg. At det er jo meget afhængigt af hvil, hvem man er, altså, hvem man er omkring, hvordan man har lyst til at spille. Altså. Jeg vil jo. Skal pas på det anduler det. Man kan sige, det bruger vi selv og spiller ved nu. Men hvis vi tager. Jeg har sige Greyhock Kampagne, den. De folk vi spiller med der. Jeg har ikke lyst til at spille en ond karakter med det bror. Og der er ikke noget negativt over noget. Nå som jeg står. Hvis jeg så valgt. Jeg har fornyt på inviteret med til et andetbord. Det tagker jeg så nejs lidt lige meget. Men jeg var derude i overvejelse og sige, hvad vil jeg spillet der. Der var jeg faktisk meget hurtigt over at prøve på at tænke væsende mere over i det her, men jeg har godt spille en ond karakter. Og jeg tror, det må... Lidt ud til det, vi startede med at snakke om det her energier, man får fra hinanden. Og jeg synes, det er vigtigt at forstå, at der ikke noget. for mig i hvert fald negativt i det. Det er bare sådan. Mærker ved bordet, hvorfor en type føler, jeg er jo pas godt ind i rollespillet med det bor her. Ogbaringen ligger lidt i, at jeg tror, det kan være meget forskelligt, hvordan vi som personer vi sætter for bordet, opfatter, føler og tænker, hvad kan jeg bidrage med her? Altså hvordan bliver man triggeret til. Hvad skal jeg bøde ind med? Jeg ikke om det genet. Men det er sådan meget for mig, det er den energi, jeg opfanger fra de mennesker, der er involveret, som kan være med til at afgøre, hvad. Og så bruger jeg, der er det halv and, men Hvad type mig selv lige ved det bord her. Og det kan jeg sgu egentlig godt lide som udgangspunkt. Så kan man afvide for det. Det er slet ikke for sig, at man bare skal set fast i den der. Men det skal også være noget, man gider og hygger sig med, når man så sidder med morning. Det er jo så alt nogle timer man ride af kan det behaget, og så skal man gerne have det behagt på sin egen vejen, ikke på det egne select. Altså. Altså, selvfølgelig skal da også, at de andre har det behaget, ikke. Men det skal være et socialt arrangement, man gider være en del af.
SPEAKER_00Og det kan godt være det alt for sent, at den her point og hernor. Men det der i hvert fald er essentielt også, måske i at have den her tanke med at stemme for et kropsprog med mig og sådan der, det godt kan have noget at sige. Altså det er. Forlers så kunne man jo egentlig bare sætte sig ned og spille et bret spil. I stedet for. Altså. Du kunne sætte dig ned og spille Gleumhaven, og så bare bangt det ene scenar igennem efter det andet. Og du er bare sådan, jamen jeg flytter tre følger frem, jeg laver et angreb bange og så videre. Men rollespil her, det er jo noget. Det er jo net noget andet, altså, fordi du også samtidig prøver på at være den her rolle her. Hvis vi nu siger, at du har en nytilkommer, du har en eller anden ny person, du kender eller har mødt, som gerne vil ind i hobben. Og dig og vedkommende kommer til at snakke om lige præcis det her emne her, med også at sætte sig ind i en rolle. Hvad ville være det vigtigste i dit perspektiv at videre formidler til den person.
SPEAKER_01Jeg har lige nu set et spørgsmål, jeg vil godt lige gå tilbage til en enkel point du lige kommet, fordi du havde en spændende point. Fordi du ser jo principelt det her med, hvorfor så jeg ikke bare spille bretspelt. Det er jo lidt simpelthen. Nu bruger det her størsen over det næsten fik. Det er jo fordi det er set med din øjne. Det er fordi din behov vil ikke bliver dækket af spill ind på de rammer. For det så vil du bare sidstille det. Med et bretspil. Fordi. For mig et bretspil jo. En helt andet, end så at spille rollspil. Ofte går man det lidt af Jason, det ikke fordi, at det er ofte de samme typer, der giver de samme ting og sådan ikke. Men jeg synes, at selv spille rollspill, så er spilderspil. Det er to for mig meget forskellige ting. Men for at svare på dit spørgsmål, det her, hvis jeg har en ny bekendt, som gerne skal. Altså, der bliver set spørgsmål. Hvad er vigtigt for dem, de skal se i en rolle? Det er det rigtigt forstået.
SPEAKER_00Altså den nye person, hvis I snakker sådan om alt muligt vedkommende ved at lærer, og skulle prøve at spille en eller anden form for rolle spil med dig. Og vedkommende begynder så pludselig så at spørge, Jamen. Er det vigtigt for det første? Og kunne et rolle spil. Skal jeg spille en anden rolle? Eller så, hvad vil i din optik der vil være det bedste råd at give til den nyt tilkommere.
SPEAKER_01Jeg tror ikke til vedkommende spil dig selv, og så modificerer de aspekter af det, der giver mening. Jeg synes jeg, da jeg haft den her samt før med en person eller, fordi jeg tror mit første, det var dig selv, når du ser ved bordet, fordi især hvis du er en ny person ved bordet, så er de andre non deriser, kan man sige. De aner jo ikke, hvem du helt som person. Fordi det tror jeg den nemmeste måde at få folk med til bordet, bare starte med at sige så er der selv, ikke. Hvis man er en person, man kan mærke, at vi har lidt mere mod på at bryde grænser, hvis man skal sige det sådan. Jamen så vil det vil være, at man finde en personer, du synes, du har det godt i. Det er jo halvædagisk sådan sige. Man nok formuler det på en lidt mere måde, ikke? Men det er jo i princip det, man skal. Finde noget, man vil føle sig tryg i. Og for nogen kan trygge jo godt være uden for comfort zonen, selvom det lyder lidt modstrikt. Fordi at hvis man er bange for at havne den samme rolle hver eneste gang, Jamen, så ligger det at spille den samme rolle igen og igen, jo er principelt uden for din comfort zone, kan du følge den tank. Og så vil det jo sådan til at være inde på sin comfort zone. Og ud forder sig selv. Det er det skæft. Men hvis det er en spridt ud person, så bare være da selv på bordet. For så tror jeg helt automat, de mennesker, der har flær for det, og væl det, de samler så selv.
SPEAKER_00Og hvordan så i forhold til, altså, hvis den her person her så skal vide. Altså, hvordan man agerer, hvordan man opfører sig. Altså. Blier man i rollen, eller afbryder man pludselig snakken, fordi der lige skal snakke som noget uden for spillet.
SPEAKER_01Så går vi jo lidt over i det her med, hvordan opfører man så rundt om brug. Så går lidt af gadet igen. Men.
SPEAKER_00Det er jo ikke fordi det nødvendigvis skal være maget betonet, men det er mere sådan med, altså. Altså. Holder du der til, at du sådan spiller spillet, eller vælger du sådan midt debat, eller midt scene pludselig og vælge som spiller, og pause scenen, fordi du pludselig lige har et behov for at sige. Og har jeg lige hørt den her virlighed hervort. Det er mere den form for forståelse og respekt for spillet, jeg tænker.
SPEAKER_01Ja. Jeg prøver lige at finde samhæng her mellem noget. Men. Men spørgsmål forstået. Jamen det vil jeg ikke. Det er. Vi har snakkret før det her. Langt den vejen burde meget af det at være almindelt. Men selvfølgelig er der noget situation fornemmelse, man måske faktbygget, når man har spillet nogen spil. Og jeg synes jo også, at. Jeg har ikke med at få svar på de spørgsmål egentlig. Men jeg synes jo egentlig også, at vi har en tendens til at være rimelig large, når der kommer nye spillere, ikke. Fordi der vældig unikt være nogle spørgsmål, som vi, som dukker op. Og hvis de så stiller spørgsmål på et kiggret tidspunkt, hvor det ikke er mening. Fordi nogle gange kan det jo være, ikke at forskår der den her vild ingame rollespilsdebat. Og så sidder der en karakterer, som er ny, som har en mistage om prøve at hører om min karakter, kan muligt bøde ind i et eller andet, men jeg er jo ikke sikker. I den situation vil jeg vald være færdok, lige kunne jeg sige. Oskyld, jeg afbrød lige, men kan det passe, og jeg kan bland. Det er nemlig at gøre det på en anden måde, kan man da bare gøre det. Og så må jeg jo så være op til GM om hvordan vedkommer ved Tokk. Den her måske forkerte ting. Eller det godt være det rigtigt ting, og så er det bare dobbelt fedt. Det siger da personligt kan ikke lige tænke mig til en god løsning på sådan en situation, eller den løsning. Jeg synes, det er meget kontekst. Det bliver hurtigt. Jeg synes, det er svært nogle gange bare sige virkantet sådan, gerand. Kan du følge mig? Fordi det synes jeg ikke er rigtigt at sige sådan her godt punktum. Det er måske også, at jeg mere lidt for virkantet for mig.
SPEAKER_00Jeg altså, der er hængt nogle af de her ting her, der behøver at være firkantet. Og jeg anser det ikke som. Jeg ansører det stærk ikke som i man gad, selvom vi har brugt det så mange gange efterhånden, og jeg også selv har sagt det. For mig er det mere sådan. En holdning om, hvordan man ligesom vælger at bruge den her tid her sammen, her. Altså. Hvor meget man sådan vælger at tage det seriøst, og prøve på at spille det. Altså. Det er det mere det, den ligger begravet, altså. Og jeg tror ikke, at vi. Jeg tror ikke nødvendigvis, at vi måske kommer til bunds og kan sige sådan den helt rigtige ting. At sådan her, der er du ligesom at forbedre dit spil på. Jeg tror med, at vi endder med sådan og sige, hvad vores holdninger er, og hvad vores råd måske er til det altså. Og jeg vil jo sige, jeg synes, man skal gøre det, der er mest naturligt for en. Men jeg synes også, at det er såt at kigge lidt forbi, det var der naturligt for en. Og finde ud af, kan jeg lidt mere, end det vi egentlig troede, jeg kunne, altså.
SPEAKER_01Det er jo lidt sjovt, det her, ikke, fordi vi plejer jo faktisk, når vi kommer hen til den her mere konkluderende del afstældet, og være relativt enige. Jeg føler egentlig, at vi er høflig uenige med hinanden på mange punkter her. Og det du lige sagde, er jo korrekt. Fordi at jeg synes ikke, der er noget i vejen for at prøve på at sige udfordre sig selv. Sådan er det jo generelt inden for alle brancher, det er jo så, vi rykker frem af, ikke. Jeg synes bare, det der er vigtigt at sige, det er også, at du skal. Det vil lavet selv have ud af det. Hvis jeg skulle sige stille det med en job karriere, så vil jeg jo nok bruge mere kud på at udvide min horisont der, indtil jeg rammer et stad, hvor jeg er tilfred med mit niveau i karrieren. Hvis man kan sige det så gende her. Hvor i målet ved rollespilem, så er der også. Du rammer vel på et tidspunkt. Nu har vi jo begæset spillet rollspil i mange år samme. Så der med det skal jeg ikke forstå, som at sige. Jeg er godt til freds, jeg gider ikke udvikling videre. Fordi det er sig det, jeg siger. Men på et tidspunkt. Vi er måske også havnet på det sted, hvor vi måske endda har den luksus, at vi kan sidde og overveje alle her ting er netpig, ikke. Det ved jeg ikke, om det er. Eller om det er bare fordi i kræft, at vi er så heldig af den her podcast, og vi kan selv og diskutere tingene med hinanden. Det er måske er på grund af det vi gør det. Det er meget lang omgør jeg ved at sag her. Alt det for at sige tror jeg, at jeg synes det vigtigste, når man sidder ved bordet, det er at man skal gøre hvad man er trygt til. Men jeg vil også sige, som Thomas siger, at det er så færre nok at udfordre sig selv lidt. Og måske også endda, der kan man jo måske indirekte, fordi det er måske en længe point jeg kan smille med her, ikke fordi du ser selv det her med, og jeg kender da godt selv ikke, at hvis man ikke får det energi tilbage, man leverer, så skulle man automat ikke snad få energien. Men det kan jo måske også være en måde at prøve på at spille andre stærk på. Det er måske bare at levere den energi, man gerne vil have ved bordet. Fordi det er jo. I stedet for at ponke hinanden, nu ikke fordi jeg føler det vi gør, men i stedet for man sidder og ponker hinanden og siger, at det her kunne vi bare have med, og det her kunne godt have mere af. Men så kunne man måske bare starte med at tage pænselen i hånden og begynder at malle med den, og se om andre folk kan godt lide den malestil, man kommer med, og måske end da selv spiller ind, eller om det måske provokerer folk til at byde med deres egne stiler. Gær den sammenligning mening.
SPEAKER_00Jamen det gør den da. Hvis jeg. Hvis alt det, hvad jeg egentlig har prøvet på at være fortaler for her i det her afsnit. Hvis jeg skal kogende ned til en vigtig pointe. T hvorfor at jeg synes, at man skal prøve at arbejde med det her. Du er et nyt tilkommende spillere, måske til den her gruppe her, eller du har eksisteret i den her gruppe i længer tid, begge ting mulige. Men du har en DM trotta, der har forberedt en historie. Men hvis der er ubalance. Måske i mellem den måde, DM leverer tingene på, og den måde spillerne gør på. Så er der hvor jeg synes, at det virkelig går skæld på hinanden. Hvis du har nogle spillere, der rigtig godt kan lide og lægger sig ind i scen, og spille de her roller her. Og det gør det ikke, så er det. Så er det allerch der. Og det kan også være omvendt, hvis det er DM, og det er. Der læger så rigtig meget ind i scenen, og spillerne gør knap så meget. Så det er den der forvandling afstemning. Det er altid sjovt. Ender med at blive kørt fuldstændig nisk.
SPEAKER_01Det er egentlig. Jeg tror ikke, har det meget med det. Ford Det var egentlig okay konkluderende shar.
SPEAKER_00Så herbe at sige, at så har vi i hvert fald haft en god snak om det her. Søde jeg stadig i en god super. Det kunne også være rigtig spændende at høre hjem. Hvale herude, der egentlig stevig lyder til os. Så det må jeg går? Er det noget, der er vigtigt for jer spil? Eller der andre ting, der fylder mere? Og har med at sige. Spotify, så I kan se, hvornår det nye afslag det kommer. Følger på Instagram, hvor vi kan følge med i, når vi lægger noget for.
Podcasts we love
Check out these other fine podcasts recommended by us, not an algorithm.
Stemmernes Tårn
Christian Fuhlendorff
Dødens Dør
Rune Obling Marcuslund