Leuk dat je luistert naar dagvers, de dagelijkse podcast van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap.

Vandaag een keer een psalm tussen alle teksten uit Prediker door. Zoek de verschillen - en de overeenkomsten!

Vandaag lezen we uit Psalm 133.

Een lied van David. Voor de reis naar Jeruzalem.
Wat is het leven goed en mooi
als mensen in liefde met elkaar leven!

Iedereen geniet,
zoals je geniet van de geur van olie
bij een feest in de tempel.

Iedereen geniet,
zoals je geniet van de dauw
’s ochtends op de berg Sion.
Want daar geeft de Heer geluk en vrede,
voor altijd.

---

Wat maakt een mens werkelijk gelukkig? Een mooi huis, een succesvolle carrière, een aantrekkelijker partner? De dichter van deze psalm heeft het antwoord: ‘Wat is het leven goed en mooi als mensen in liefde met elkaar leven!’ (Psalm 133:1, BGT). Zo eenvoudig is het. Dan geniet je van het leven, zoals je kunt genieten van de geur van lekkere olie of van de ochtenddauw op het land. En het mooiste is dat God daarover zijn zegen geeft.

Luister naar het lied ‘Familie’, Opwekking 767. Hoe ziet het leven in liefde met anderen er voor jou uit?